דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיתון עובדים - איך זה עובד? - חלק ב' 

מאת    [ 22/08/2008 ]

מילים במאמר: 315   [ נצפה 2972 פעמים ]

בחלקה הקודם של כתבה זו, סיפרתי מדוע כדאי להוציא עיתון עובדים ואיך עושים את זה.

רגע לפני שניגשים לעבודה, כדאי לדעת על מה אפשר לכתוב בעיתון עובדים, ומאילו טעויות כדאי להימנע בעת כתיבת עיתון עובדים.

על מה אפשר לכתוב בעיתון עובדים?


    • דבר המערכת (בדרך כלל בעמוד הפנימי הראשון של העיתון, לפעמים בדף של תוכן העניינים) - במדור זה העורך כותב מה הנושא או הנושאים שעליהם יידון העיתון, מסביר את הקשר ביניהם ואת חשיבותם, ומביע את דעתו עליהם ועל נושאים מרכזיים אחרים שעל סדר היום
    • חדשות הארגון - מוצר/שירות חדש, מינויים ופיטורים, אירועי/טיולי גיבוש, הכשרות והשתלמויות
    • עתידות - מה מתוכנן למחר? מהם החידושים שמתכננ/ת כל אגף/מחלקה? כיצד הם צפויים להשפיע על העובדים/הלקוחות?
    • עובדים מצטיינים - ראיונות עומק עם העובדים המצטיינים של חודש/רבעון זה
    • זרקור על אחת המחלקות/האגפים - תיאור מעניין של התנהלות העובדים באחת המחלקות, וחשיבות פועלם
    • עזרה לקהילה - מה עשה הארגון בעת האחרונה כדי לעזור לקהילה?
    • ברכות ואיחולים - איחולי העובדים זה לזה, מכתבי ביקורת או פרגון של לקוחות/ספקים
    • הספדים - דברי זיכרון על עובדים שנפטרו או התקיימו אזכרותיהם בעת האחרונה
    • פרטי מידע בתחום העיסוק של הארגון או בתחום אחר, שעשוי לעניין את העובדים/הלקוחות ולשרתם בביצוע העבודה (לדוגמה, טיפים למתן שירות אדיב ויעיל או טיפים לתזונה נכונה השעות העבודה) או בשעות הפנאי (לדוגמה, היכן כדאי לבלות את החג עם הילדים?)

כללי "אל תעשה" בכתיבת עיתון עובדים

כל חומרי הגלם בידיכם, והגיעה העת לכתוב את העיתון. לאורך הכתיבה, כדאי להימנע משלושת הטעויות הרווחות הבאות:


    • השתדלו להימנע מסופרלטיבים ומדברי שבח והלל על גורמים שונים בהנהלת החברה. הסכנה הגדולה ביותר לעיתון עובדים היא להיתפש כלא מציאותי ומתנשא. עיתון שהוא "שופר של ההנהלה" לא יזכה להצלחה גדולה של העובד, ולרוב יושלך לפח.
    • קצרו ככל האפשר - הימנעו מלחזור על רעיונות ומלהכביר בתיאורים. בכך תתחשבו בעובדים העסוקים.
    • אל תטעו - טעויות רבות בעיתון פוגעות באמינותו. הגיהו את הכתבות פעמים אחדות (רצוי בידי כמה אנשים), כי מאוד מצער לגלות את הטעות שנייה לאחר שהעיתון אושר לדפוס...

עכשיו, כשהידע ברשותכם, הגיע הזמן לצאת לדרך, או במקרה שלכם - להוציא לאור.

שיר מנור, קופירייטרית ומנהלת "מילת הקסם", www.milat-hakesem.co.il, בעלת ניסיון רב בכתיבה, עריכה והפקה של עיתוני עובדים ולקוחות (עבור דן תחבורה ציבורית, אורגל - נציגת GROHE בישראל, חברת חשמל, energy, נביעות, אלקטרה ועוד)



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב